Aangekomen! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van William - WaarBenJij.nu Aangekomen! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van William - WaarBenJij.nu

Aangekomen!

Blijf op de hoogte en volg William

01 November 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Aangekomen!

Na een lange reis zijn we in Buenos Aires aangekomen. Na afgelopen maandag gewoon nog te hebben gewerkt zaten we dinsdagochtend vroeg om half 5 in de auto op naar Schiphol. Na nog samen met mam een koffie te hebben gedronken werd het tijd om gedag te zeggen en aan onze lange reis te beginnen. Het eerste deel van de vlucht was naar Houston, na een kleine 11 uur (4 speelfilms en een kort dutje later) waren we in Houston. We zouden pas weer 's avonds doorvliegen naar Buenos Aires, maar omdat de douane formaliteiten al lang in beslag namen besloten we de overstaptijd toch maar in de transit door te brengen. Van terminal A tot en met E hebben we gezien (same same, no difference)...

De vlucht naar Buenos Aires (BA) verliep vlot, na een kleine 10 uur zat onze vlucht erop en waren we aangekomen in Buenos Aires. De eerste dag hebben we door de jetlag rustig aan gedaan en vooral veel sfeer geproefd, ons hostel op het "broadway" van BA gaf al genoeg gelegenheid om hier in de buurt een leuke wandeling te maken en op de chique docks een terrasje te pakken.

Na de eerste nacht in BA weer fris op! Gelukkig hebben we beide geen last van een jetlag, het tijdsverschil is momenteel ook maar 4 uur met Nederland. De "free walk" van het hostel naar Recoleta viel in het water omdat de wandeling vanaf een ander hostel vertrok. Dus zijn we zelf maar op tour gegaan. Via een iets groter rondje dan gisteren zijn we via fancy straten richting Recoleta gelopen. Recoleta is de bekendste begraafplaats van BA waar ook Evita Peron begraven ligt. Het zijn allemaal mausoleums waar je bij veel naar binnen kunt kijken en de kisten ziet staan. Het geeft een vreemd gevoel, de sommige van de mausoleums worden mooi bijgehouden maar er is ook veel verval. Oja, voor wie een mooi plekje wil. Het graf naast Evita staat te koop.... al moet je volgens de taxichauffeur wel een dikke stapel geld meenemen om hier te liggen.

Tja dat geld. Dat is een vreemd verhaal hier. De zwarte markt voor geld is hier groot, en de koersen op de zwarte markt zijn goed. Maar ook is er blijkbaar veel vals geld in omloop, dat zal dan weer wel de reden zijn dat de koersen op de zwarte markt goed zijn. De hoeveelheid geld dat hier uit een geldautomaat komt is beperkt (rond de 125 euro maximaal per dag) dus in de praktijk staan we nog dagelijks bij een geldautomaat. Onze dollar voorraad zullen we vooral gepast uitgeven als we zien dat er ergens een goede koers is voor dollars.

Na Recoleta zijn we nog naar het bekendste museum voor kunst geweest en hebben we door een aantal wijken geslenterd. 's Avonds zijn we bij de eerste Tango show geweest, dat was dus absoluut de moeite waard. Op veel plaatsen zijn er tango shows, van klein en intiem tot zalen waar meer dan 1.000 man in kan. Wij zijn bij de academia del tango wezen kijken, een geslaagd idee want in een mooi klein zaaltje met misschien maar 20 man publiek kregen wij een indrukwekkende show.

Dan vandaag, wellicht net als in Nederland, regent het hier. Al heel de ochtend. Goed om een blog bij te werken maar de voorspellingen zijn niet beter. Bewapend met een regenjas zullen we zo wel de straat opgaan. Vanavond gaan we dan naar een "closed door dinner"; dat is eten bij iemand thuis, een fancy manier om hier in BA uit eten te gaan. We zijn erg benieuwd naar het eten!

• 01 November 2013 - 16:54

Bert En Gerda.:

Hoi William en Tessa.
    Leuk dat je met ma nog koffie hebt gedronken:ze zal jullie beslist wel missen!!
    Bedankt voor dit mooie reisverslag. We zijn ervan overtuigd dat er nog veel mooie verslagen gaan komen.
    Groetjes, Bert en Gerda.